Saturday, 15 August 2015

Kysymyksiä ja vastauksia

Sain ystävältäni Noralta kysymyshaasteen, joten täältä pesee. Kesti pienen hetken keksiä vastauksia kysymyksiin, mutta tässäpä niitä.

Kerro jotain, mitä emme tiedä sinusta?
Tämä blogi on julkinen, mutta silti niin salainen, että ainoastaan perheeni ja yksi ystäväni tietää ylipäätään, että tällaista kirjoittelen. Päätin jo alussa, etten haali lukijoita vaan niitä tulee sitten jos on tullakseen. Ja katson löytyykö lukijoita ilman sen kummempaa ystäville mainostamista.


Onko sillä väliä, mitä lukijat ajattelevat blogistasi? Miksi?
Tietysti on. Tärkeintä minulle olisi, että sinä lukijani saisit kuvien kautta esteettisen elämyksen ja ehkäpä inspiraatiota omaan elämääsi. Olisi outoa ajatella, että ei ole väliä mitä lukijat ajattelevat blogistani.


Miten bloggariminäsi eroaa reaaliminästäsi?
Elämääni kuuluu paljon muutakin, mikä ei blogin kautta käy ilmi. Blogini tarkoitus on keskittyä täysin esteettiseen puoleen elämässäni kun taas reaaliminä työssään viettää suurimman osan päivästä ihan toisenlaisten kuvioiden parissa.

Mikä saa sinut nauramaan?
Tilannnehuumori. Esimerkki tästä: keskustelimme perheen kesken siitä, että Suomessa oli käytössä markat silloin kun minä ja mieheni olinme lapsia. Ja sitten eurot silloin kun lapsemme syntyivät. Tähän tyttäreni totesi lakonisesti, että "No mä olen sitten semmoinen euroihminen". Mitäpä muuta tuihon olisi voinut sanoa. Valmiiksi keksityt vitsit ja komediat eivät juuri naurata minua. Ok, ehkä saan väännettyä pienen hymykareen tapaisen huulilleni.

Mitä luovuus merkitsee sinulle?
Nautin siitä, kun muut ovat luovia, itse en ole mielestäni juurikaan luova. Olisi kiva olla.

Ketä läheistäsi ihailet?
Isääni, johon on voinut aina luottaa. Tytärtäni, joka on yksi maailman sosiaalisimmista ihmisistä. Poikaani, jolla asiat ovat nuoresta iästä huolimatta aina hyvin järjestyksessä. Miestäni, joka on maailman paras kokki (minä en ole, vaikka rakastankin hyvää ruokaa).

Mikä sinussa ärsyttää itseäsi?
Se, että olen todella kärsimätön. Joskus se käy ilmi siten, että keksin mielestäni hyvän postausaiheen, sutaisen kameralla pari huonoa kuvaa ja meinaan  lykätä postauksen sfääreihin, sillä en jaksa keskittyä hiomaan kuvakulmia ja kuvia riittävän tasokkaiksi. Olen niin kärsimätön, että asiat pitäisi saada ihan heti liikkeelle, eikä kaikessa rauhassa sitten kun on niiden aika.


Mikä sinussa ihastuttaa muita?
Sitä pitää kysyä muilta.

Mikä sinusta tulee isona?
Alppikanuuna. Majailen pienessä chalet'ssa, haen aamulla patongin, pain au chocoladin tai croissantit, hörppösen kupin kahvia ja lähden vuorille.


Uskotko onnellisiin loppuihin? Perustele.
Kyllä uskon, sillä jollei sellaisia olisi, ei ihminen jaksaisi jatkaa eteenpäin vaikeuksia kohdatessaan.

2 comments:

  1. Ihania vastauksia! Mä voin liittyä tuohon alppikanuuna jengiin, palataan siis takaisin siihen mistä aloitimme :-)

    ReplyDelete